یکی از مسائلی که بر خواب افراد تاثیر می‌گذارد، دیسک گردن است. افراد مبتلا به دیسک گردن، باید وضعیت بدن خود را در حالت خواب به گونه‌ای قرار دهند تا فشار بر روی گردن کمتر شود تا بتوانند خواب راحتی را تجربه کنند. این افراد در صورتی که تمایل دارند درد دیسک گردن مانع از خواب و استراحت‌شان نشود، می‌توانند از فیزیوتراپی استفاده کنند. اما با توجه به قیمت دستگاه فیزیوتراپی، می توان از بالش های طبی استفاده کرد. استفاده از بالش طبی مناسب و با کیفیت برای دیسک گردن، یک روش عالی برای این افراد است تا خواب راحتی داشته باشند و از آسیب به مهرهای گردن جلوگیری کنند. افراد مبتلا به بیماری‌های دیسک گردن و آرتروز گردن می‌توانند با استفاده از بالش طبی، از درد و فشار وارده بر مهره‌های گردن خود کاسته و راحت‌تر به خواب روند.

ویژگی های بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

بیشتر بخوانید» دیسک گردن ممکن است به علت فشار زیاد بر روی گردن، تصادفات، فعالیت‌های فیزیکی سنگین و یا بیماری‌های مرتبط ایجاد شود. روش درمان دیسک گردن شامل تغییرات در سبک زندگی، تمرینات ورزشی، فیزیوتراپی، داروها و در موارد شدیدتر جراحی می‌شوند.

کیفیت و راحتی محصولات خواب، تاثیر زیادی بر کیفیت خواب ما دارد. بالش و کوسن تخت از جمله اجزای مهم در این حوزه محسوب می‌شوند. در انتخاب محصولات خواب باید به شرایط خود توجه داشته باشیم؛ به عنوان مثال، برخی افراد نیاز به بالش‌هایی با اندازه متوسط یا بلند دارند در حالی که برخی دیگر با بالش‌های کوچک‌تر راحت‌تر هستند و برخی افراد به‌طور کلی بدون بالش می‌خوابند.

همچنین، برخی افراد به دلیل مسائل بهداشتی و پزشکی خاص، نیاز به استفاده از بالش‌های مخصوص دارند. استفاده از بالش‌های معمولی در این افراد ممکن است بیماری و مشکلات آن‌ها را تشدید کرده و به سلامتی آن‌ها آسیب برساند.

بیشتر بخوانید» استفاده از بالش مناسب برای دیسک گردن تنها به کاهش درد این ناحیه کمک خواهدکرد. اما این موضوع درواقع نوعی پاک کردن صورت مسئله است؛ چراکه بایستی به دنبال راهی برای درمان قطعی آن باشید. یکی از روش‌هایی که توسط پزشکان توصیه می‌شود، درمان دیسک گردن با الکتروتراپی است. هدف از انجام این روش کاهش درد، انقباض و جلوگیری از اسپاسم عضلانی بوده تا مانع از بیرون زدن دیسک بین مهره‌های گردن شود.

اهمیت بالش طبی برای گردن

برای پیشگیری و کاهش درد گردن، باید سر شما به درستی و در راستای مناسبی از بدن قرار گیرند. زیرا اگر گردن و سر شما در هنگام خواب به درستی و در راستای مناسب خود قرار نگرفته باشد، می‌تواند به بدن شما آسیب برساند. بنابراین، بسیار مهم است که در هنگام خواب، پشتیبانی لازم برای این نقاط و مناطق حساس وجود داشته باشد تا از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری شود. برای انجام این پشتیبانی به نحو صحیح، از بالش‌های طبی مخصوص گردن استفاده کنید.

ویژگی‌های بالش طبی گردن چیست؟

ویژگی های بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

بسیاری از پزشکان به بیمارانی که به آسیب شلاقی گردن، اسپوندیلوز گردنی یا دیسک گردن مبتلا هستند، استفاده از بالش طبی را توصیه می‌کنند. این محصول، برای پیشگیری از درد گردن در صبح توصیه می‌شود.

همانطور که گفته شد، نوع و شکل بالش بر انواع بیماری‌های مرتبط با گردن تأثیر می‌گذارد؛ استفاده از نوع مناسب بالش از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از ویژگی‌های مورد نیاز برای بالش طبی مناسب برای دیسک گردن عبارتند از:

  • نرم و لطیف بودن که هنگام تماس با پوست صورت، به پوست آسیبی وارد نکند.
  • پر کردن فضای میان سر، گردن و کمر.
  • قرار دادن سر در حالت توازنی.
  • ارائه پشتیبانی به سر و گردن در هنگام خواب در حالت‌های مختلف.
  • داشتن دوام و کیفیت مناسب.
  • القا کردن حس راحتی.
  • راحتی در شستشو.

توصیه می‌شود که به دنبال خرید بالش‌هایی باشید که از تمامی این ویژگی‌ها برخوردار هستند.

انواع بالش طبی کدامند؟

ویژگی های بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

بالش‌های طبی در انواع و اشکال مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که هر یک برای گروه خاصی از افراد مناسب است. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید قبل از خرید بالش، با پزشک خود درباره مدل آن مشورت کنید؛ در ادامه برخی از شناخته‌شده‌ترین مدل‌های بالش طبی را معرفی خواهیم کرد:

بالش طبی مدل Large Wave

این بالش از جنس مموری فوم ساخته شده و قابلیت گردش هوا را دارد. جنس روکش آن از پارچه است که امکان شستشوی راحت را فراهم می‌کند. ابعاد بالش Large Wave حدوداً 114x30x48 سانتی‌متر است. این محصول ستون فقرات را در یک راستای مناسب قرار می‌دهد و می‌تواند در بلندمدت از دردهای عضلانی و آرتروز جلوگیری کند. همچنین، این محصول مشکلات بی‌خوابی را حل کرده و خروپف را کاهش می‌دهد.

بالش دور گردنی

این بالش از جنس پلی‌استر با روکش مخملی ساخته شده است. استفاده از این مدل در ماشین، سفرهای طولانی، کار با کامپیوتر یا تماشای تلویزیون، باعث کمتر شدن فشار بر مهره‌های گردن می‌شود. این محصول از الیاف بال فایر ساخته شده است که ضد حساسیت بوده و قابلیت شستشو را دارد.

بالش طبی زانکو مدل تنفسی

این محصول از جنس پنبه با ابعاد ۴۰×۷۰×۱۰ سانتی‌متر تهیه شده است و از یک روکش پنبه‌ای بهره می‌برد. الیاف داخلی آن از هالوفایبر ساخته شده که قابلیت شستشو با دست و ماشین لباسشویی را دارد. این محصول با حفظ انحناهای طبیعی ستون فقرات، خوابی راحت و آرام را فراهم می‌کند.

بالش طبی اتللو مدل ProfMed

این بالش با ابعاد ۶۰×۴۰×۱۲ سانتی‌متر از بهترین مواد مانند پر قو، بامبو، پشم خالص، نانو الیاف، میکروفایبر، فیبر مهره و مواد ویسکوالاستیک تهیه شده است. طراحی آن به گونه‌ای بوده که از آسیب به نواحی مختلف گردن و ستون فقرات جلوگیری می‌کند.

بالش طبی هوشمند Wave Plus Soft

این بالش با ابعاد ۴۰×۶۰×۱۰ سانتی‌متر از فوم هوشمند و پلی‌یورتان تهیه شده است. روکش این محصول از جنس پنبه و پلی‌استر بهره می‌برد که قابلیت جدا شدن و شستشو را دارد. این محصول بسیار نرم بوده و فشار روی گردن را کاهش داده و از کمر درد و گردن درد جلوگیری می‌کند.

جمع‌بندی

اگر از گردن درد و یا کمر درد رنج می‌برید، در اولین فرصت باید به فکر خرید یک بالش استاندارد باشید. نقش کالای خواب مناسب در جلوگیری از گردن درد بسیار مهم است. بهترین گزینه برای این موارد بالش‌های طبی هستند که بر اساس اصول پزشکی تولید می‌­شوند و می‌توانند از آسیب به کمر و گردن در هنگام خوابیدن یا نشستن جلوگیری کنند.