باید ها نباید ها برای افراد مبتلا به تیروئید در ماه رمضان

آیا می‌توان با استفاده از مشاوره یک دکتر غدد آنلاین، برای روزه‌داری ماه مبارک رمضان تصمیم گرفت؟ افرادی که مبتلا به مشکلات تیروئید هستند باید این ماه روزه بگیرند؟ اگر جواب مثبت است آن‌ها چه شرایط خاصی خواهند داشت؟ پاسخ به این سوال‌ها سخت است اما پیچیده نیست.

در این مقاله قصد داریم پاسخ آن‌ها را به ساده‌ترین شکل ممکن با تکیه بر نظرات پزشکان متخصص به شما بگوییم و در نهایت هم برای‌تان مشخص کنیم که چگونه می‌توان با مشکلات تیروئید در ماه رمضان روزه گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه دکترتو باشید.

تیروئید چیست؟

تیروئید غده‌ای در بدن همه انسان‌هاست که به‌صورت حدودی 15 تا 20 گرم وزن دارد. کار این غده تنظیم انرژی در سطح بدن و تولید آن است. پس تیروئید برای انسان‌ها اهمیت زیادی دارد. چراکه فعالیت روزانه آن‌ها و سطح انرژی‌شان به این غده بستگی خواهد داشت. این غده در جلوی گردن قرار گرفته و شکلی پروانه‌ای دارد. از مهم‌ترین هورمون‌هایی که توسط این غده ترشح می‌شوند تری یدو تیرونین و تیروکسین هستند.

بیماری تیروئید یعنی چه؟ چه چیزی موجب اختلال در عملکرد تیروئید می‌شود؟

زمانی که تیروئید عملکرد سالمی دارد سطح انرژی خوب است و فرد در بدن خود مشکلی از سمت غده تروئید ندارد. گاهی بیماری‌های زمینه‌ای، وراثت و برخی عوامل دیگر عملکرد این غده را با مشکل مواجه خواهند کرد. افرادی که به بیماری‌های مربوط به این غده مبتلا می‌شوند 2 دسته هستند.

دسته اول افرادی که از کم‌کاری تیروئید رنج می‌برند. در این دسته از افراد هورمون‌هایی که از این غده ترشح می‌شود کم‌‌تر از حد عادی است. تیروئید پرکار نیز دقیقا عکس مورد قبلی است. در هر 2 دسته عملکرد این غده باعث می‌شود که ظاهر افراد تحت تاثیر این مشکل قرار بگیرد.

پرکاری تیروئید چه نشانه‌هایی دارد؟

اگر که فعالیت غده تیروئید در بدن شما زیاد باشد یا غده‌هایی که وظیفه تنظیم تیروئید را دارند به آن فشار بیاروند، هورمون‌های بیشتری توسط این غده تولید می‌شود و در نتیجه شما به پرکاری تیروئید مبتلا خواهید شد. در این ‌صورت هورمون‌های بیشتری به بافت‌های بدن و خون وارد می‌شود و سوخت‌وساز بدن را بالا خواهند برد.

کسانی که مبتلا به این عارضه هستند به دلیل سوخت‌و‌ساز بالای بدن احساس گرمای زیادی می‌کنند. چنین افرادی باوجود این‌‌که غذای زیادی مصرف می‌کنند اما با کاهش وزن مواجه هستند. افرادی که به این مشکل مبتلا می‌شوند باید رژیم درستی داشته باشند چون بیش از دیگران گرسنه خواهند شد و احتمال کاهش وزن آن‌ها بالاست.

باید ها نباید ها برای افراد مبتلا به تیروئید در ماه رمضان

چگونه با پرکاری تیروئید روزه بگیریم؟

اگر نتوانید این بیماری را کنترل کنید در ماه رمضان با گرفتن روزه ممکن است علائمی مثل تپش قلب، عطش شدید، اضطراب و تعریق بسیار زیادی داشته باشید. بنابر نظر پزشکان افراد مبتلا به این بیماری نباید در این ماه روزه بگیرند.

اگر بتوانید این بیماری را درمان کنید پس‌از اتمام دوره درمان روزه برای شما منعی نخواهد داشت. اگر هم در طول دوره درمان هستید بنابر نظر پزشک می‌توانید با مصرف دارو در سحری افطاری بیماری خود را کنترل کنید و روزه بگیرید. دکتر غدد آنلاین می‌تواند در این مورد به شما مشاوره و سوال‌های‌تان در این زمینه را پاسخ بدهد.

کم‌کاری تیروئید و نشانه‌های آن

در بیماری کم‌کاری هورمون‌ها کمتر از غده تیروئید ترشح می‌شود، مخصوصا هورمون تیروکسین. این بیماری نیز عملکرد بدن را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند و می‌تواند افراد روزه‌دار را دچار مشکل کند. خستگی، عدم تحمل سرما، فراموشی، خشکی پوست و افزایش وزن همگی نشانه‌های کم‌کاری تیروئید هستند. البته شما با ویزیت آنلاین دکتر غدد می‌توانید درباره نشانه‌های خود اطمینان بیشتری پیدا کنید و مشاوره‌های تخصصی بگیرید.

چگونه با تیروئید کم‌کار در ماه رمضان روزه بگیریم؟

اگر برای بیماری خود از داروی لووتیروکسین استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد زمان مصرف آن کمی تغییر کند. به‌صورت معمول این دارو در صبح‌ها به‌صورت ناشتا باید مصرف شود. افراد مختلف درباره زمان‌های مصرف این دارو در ماه رمضان نظرات زیادی داده‌اند.

اما شرایط هر بیمار با بیمار دیگر بسته به نوع زندگی او و بدنش متفاوت خواهد بود. پس با یک ویزیت آنلاین متخصص غدد خیال خود را از این بابت راحت کنید و نگران روزه‌داری و بیماری‌تان نباشید.

باید ها نباید ها برای افراد مبتلا به تیروئید در ماه رمضان

دکتر غدد آنلاین می‌تواند مشکل ما را حل کند؟

در گذشته برای حل هر مشکلی در بدن‌مان باید به پزشک مراجعه می‌کردیم. به جز بیماری‌های خفیف که امکان درمان آن‌ها در خانه وجود داشت. اما امروز زمانه تغییر کرده و بسیاری از موارد بر اینترنت در دسترس هستند. ازجمله خدمات پزشکی که می‌توانید خیلی راحت از آن بهره‌مند شوید.

دکتر غدد آنلاین جزء این موارد خواهد بود که می‌توانید آن را در بستر اینترنت دریافت کنید. پزشکی آنلاین شامل دریافت مشاوره آنلاین و تلفنی می‌شود. همین‌طور اگر شما به خدمات حضوری نیاز داشته باشید با تایید پزشک می‌توانید ازطریق همان پلتفرم نوبت حضوری خود را آنلاین رزرو کنید.

بهترین راه برای اخذ پزشک غدد آنلاین چیست؟

پلتفرم‌های زیادی نیستند که بتوانند شما را در این مورد راهنمایی کنند. در بین همه موارد دکترتو یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. دکترتو به مردم کمک می‌کند تا در مسیر زندگی، جسم و روانی سالم‌تر و طول عمر بیش‌‌تری داشته باشند.

چشم‌انداز ما، دسترسی آسان‌تر، شفاف و کم‌هزینه‌تر به خدمات درمانی است. تمام خدماتی که به شما گفتیم ازطریق وب‌سایت این مجموعه بزرگ در دسترس هستند. برای دسترسی به خدمات مشاوره آنلاین، مشاوره تلفنی و اخذ نوبت حضوری آنلاین کافی‌است به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید.

جمع‌بندی

دکتر غدد آنلاین یعنی نشانه‌ای از تکنولوژی مدرن. شما امروز می‌توانید از داخل خانه یا محل کار خود با پزشکی متخصص مشاوره کنید و درباره مشکل‌تان از او سوال بپرسید. همه‌چیز از پشت یک تلفن یا سیستم کامپیوتری انجام خواهد شد. البته اگر نیاز به نوبت حضوری باشد کار کمی متفاوت است. برای استفاده از تمامی این‌ها هم تنها کافی ‌است به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید.

در دکترتو بیش ‌از 31هزار پزشک متخصص حضور دارند که از بین بهترین پزشکان ایران گلچین شده‌اند. فاصله شما با این جامعه بزرگ درمانی نیز تنها یک وب‌سایت است. از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مقاله بیشترین استفاده را کرده باشید.